Rapport d’activités 2020
L’engagement bénévole au Luxembourg. Recommandations pour sa promotion et valorisation
Bildungserfahrungen in non-formalen Settings
Young People and COVID-19
Youth Survey Luxembourg (YSL)
Wohlbefinden der Kinder in der Maison Relais Strassen (Kinderbetreuungszentrum)
HBSC-Befragung 2018
Maßnahmenkatalog für junge Menschen mit NEET-Status (CatMesNEET)
Jugendbericht 2020
National drug report 2019. Overview
Rapport national drogues 2019. Bilan
Der Wandel der jugendpolitischen Agenda und die Konsequenzen für die Konzeption der Lebensphase Jugend. Eine Analyse am Beispiel von Jugendpolitik in Luxemburg
Entgrenzung der Jugend und Verjugendlichung der Gesellschaft. Zur Notwendigkeit einer »Neuvermessung« jugendtheoretischer Positionen
Qualitätskonstruktionen. Zur Verarbeitung divergierender Qualitätsanforderungen in der Jugendarbeit
The influence of well-being, social support, media use and sociodemographic factors on problematic social media sue among Luxembourgish adolescents
„I feel more Luxembourgish, but Portuguese too“. Cultural identities in a multicultural society
Developing multilingual practices in early childhood education through a professional development in Luxembourg
The Luxembourg COVID-Kids questionnaire – A questionnaire for children aged 6 to 16 about their experiences and well-being during the COVID-19 pandemic
Measuring sex and gender identity in a cross-national adolescent population survey: Perspectives of adolescent health experts from 44 countries
Changes in school alienation profiles among secondary school students and the role of teaching style: Results from a longitudinal study in Luxembourg and Switzerland
Education system in Luxembourg Key figures
L’enseignement au Luxembourg en chiffres