„What’s a normal weight?“
Praxistagebücher aus der sozialen Arbeit in Zeiten von Covid-19
Trends from 2006 – 2018 in health behaviour, health outcomes and social context of adolescents in Luxembourg
Designing the (most) mobile university: The centrality of international student mobility in Luxembourg’s higher education policy discourse
L’usage d’Internet pendent le confinement
YAC – Young People and COVID-19
The health, well-being and life satisfaction of young people in Luxembourg before the COVID-19 pandemic and during deconfinement
Rapport PIBien-être
Rapport travail et cohésion sociale
Guide du futur étudiant. 2020 // 2021
Guide du futur diplômé. 2020//2021
Rapport d’activités 2019
Job insecurity worsened for 25% of the residents as a consequence of the COVID-19 crisis
Chancen der Jugendarbeit und non-formaler Bildung an Schulen
Mehr als nur ein Abenteuer. Eine Vision für Kinder- und Jugendarbeit bei den „Lëtzebuerger Guiden a Scouten“ (LGS)
Règlement grand-ducal du 1er mars 2019 portant modification du règlement grand-ducal du 28 juillet 2017 portant établissement du cadre de référence national « Éducation non formelle des enfants et des jeunes »
Adolescent body dissatisfaction in contrasting socioeconomic milieus, coming from a French and Luxembourgish context
#LËTZSTEREOTYPE18. Geschlechterbezogene Rollen und Geschlechterstereotype bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen in Luxemburg
Décisions des employeurs en matière de recrutement des jeunes personnes au Luxembourg (EDYPOLU)
Einstellungsentscheidungen von Arbeitgebern in Bezug auf junge Menschen in Luxemburg (EDYPOLU)
The association between cyberbullying, school bullying, and suicidality among adolescents
Expanding access to universal childcare: Effects on childcare arrangements and maternal employment
In-work poverty in Luxembourg
Retour sur le revenu minimum garanti (RMG), ancêtre du revenu d’inclusion social (REVIS)
Key data on early childhood education and care in Europe. 2019 edition